Baie lekker - Reisverslag uit Durbanville, Zuid-Afrika van Jacomien - WaarBenJij.nu Baie lekker - Reisverslag uit Durbanville, Zuid-Afrika van Jacomien - WaarBenJij.nu

Baie lekker

Blijf op de hoogte en volg Jacomien

14 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Durbanville

Hé hallo daar!

Stel je eens even voor: je voelt de wind door je haren... de warme zon op je gezicht... het zachte zand wat kriebelt aan je tenen... je hoort het geluid van de oceaan... en nee, niet je ogen dicht doen, want links zie je de Tafelberg en rechts heb je uitzicht op de kust van Cape Town! Als je dit ervaart, ga je spontaan zingen. Ik tenminste wel. 'O Heer mijn God, wanneer ik in verwondering, de wereld zie die U hebt voortgebracht. Hoe groot zijt Gij!'.
Een heerlijk moment van ontspanning, na een week werken aan ons onderzoek en life here uitvogelen. Alles is anders, alles is nieuw, en daar nemen we de tijd voor.

Oke, laat ik gewoon beginnen met afgelopen zondag. Het echtpaar waar we ons appartementje van huren, gaan naar de Baptist Church hier in Durbanville. Ik had met hun afgesproken om mee naar de ochtenddienst te gaan. Om kwart voor 9 moest ik al klaar staan! Pff, op Urk ga ik dan ongeveer m'n bed uit ;) (zo ben ik vaker op de dag 'mijn levens' aan het vergelijken). Jullie kunnen je wel voorstellen dat deze dienst ook wat anders was, dan dat ik thuis gewend ben. Maar het was zeker een mooie dienst. Aankomende zondag hoop ik hier weer heen te gaan, deze keer naar een jongerendienst. Verder was de zondag echt een rustdag en was er tijd om uitgebreid stille tijd te houden ;)

En toen begon de week.. De eerste dag op Durbanville Children's Home (DCH) ging van start. Omdat we nog geen auto hebben kunnen huren, begonnen we om half 9 aan onze wandeltocht naar DCH. Dit is geen straf om te doen, want de zon is dan al heerlijk warm en onderweg kan ik genieten van het uitzicht. We wonen wat 'hoger' en moeten dus bergafwaarts lopen en hebben uitzicht op het dal met daarachter enorme bergen. Baie mooi! Elke morgen gingen we naar DCH om daar te werken aan ons onderzoek en voor onze afspraken met Alicia, onze projectleider. We hebben deze week ons onderzoeksplan officeel gemaakt en kunnen nu verder met fase 2. Dit is de fase waarin we uit gaan werken hoe we ons onderzoek in praktijk gaan uitvoeren. Het is fijn om te merken dat het nu steeds meer concreet wordt. Hier wordt ik enthousiast van! Er is genoeg energie om van start te gaan! Stil zitten kan ik echt niet, dit blijkt ook wel weer uit mijn nieuwe ondernemingen. Ik heb nu een plan gemaakt met de vrijwilligerscoördidnator van DCH om een middag in de week huiswerkbegeleiding te geven aan de kinderen. Een leuke manier om in contact te komen met de kinderen en ze beter te leren kennen. Voor ons onderzoek komen we (nog) niet heel veel in contact met de kinderen en dit mis ik wel! Straks gaan we de jongeren interviewen, dus daar zie ik naar uit.

Verder is elke dag anders hier. Kleine geniet momentjes, maar ook grote wau-momenten. Zo zijn we deze week naar de kust geweest en dat was zeker zo'n wau-moment. Alleen de rit ernaar toe was al de moeite waard. Autorijden hier is trouwens ook een vak apart! Oja, we hebben een auto kunnen huren deze week. Vrijdag werd ons bakkie afgeleverd bij DCH. Een lief, schattig, wit autootje. Mja, toen moesten we natuurlijk ook gaan rijden: rechts zitten en links rijden (af en toe zat ik met mijn hand in de deur te grijpen..) Omdat ik een echte held in het verkeer ben, mocht ik als eerste rijden. yes! wat een leuke uitdaging! Gelukkig ging het al snel goed, op een keer na. Toen nam ik de bocht toch iets te ruim en kwam ik op de rechter weghelft terecht. Hup, snel weer terug! Hier in Durbanville is het nog prima te doen, lekker rustig, maar naar Cape Town was nog wel een ander verhaal. Marielle greep regelmatig haar deur vast en zat flink te zweten naast mij ;)

Vandaag was het natuurlijk Valentine's Day... en dat werd ook op DCH gevierd! Vanmorgen hebben we de volunteers geholpen met het versieren van de activiteitenhal: balonnen blazen, maskers maken, slingers ophangen, want er was een heuse Valentine's Ball voor de kinderen. Daarna zijn we nog even over het terein gelopen, waar de kinderen heerlijk aan t spelen waren. Geweldig om al die mooie koppies te zien genieten van de vrijheid.

En toen was het quality-time. Op naar Tyger Valley Centre! Een eeeenorm overdekt winkelcentrum, een ware weldaad voor shopaholics. We hebben daar heerlijk rondgeslenterd en wat leuke koopjes gedaan. Ook was daar een heus special-coffee-place (something like Starbucks;)). ik kon het natuurlijk niet laten om daar even een heerlijke cappucino te scoren met een choco-muffin. Jaja, ik weeet dat er nu mensen zijn die hierom glimlachen. ;p

Zomaar even wat ervaringen vanuit Durbanville, Sout- Afrika. Elk moment is wisselend. Soms wil ik wel weer even thuis zijn en aan de keukentafel een bekkien doen met m'n moe, maaar op andere momenten bedenk ik me wat hier allemaal te beleven valt en ben ik blij dat ik hier ben.

Bedankt voor de reacties op de vorige blogs, erg leuk! Tot snel!

Lieve groetjes,
Jacomien

  • 14 Februari 2015 - 22:07

    Dirk En Laura:

    Hoi jacomien,
    Wat leuk om je verhaal te lezen...Je hebt echt schrijftalent hoor! Zo ben je toch dichtbij...
    Een dikke knuffel van ons allemaal...
    Tot de volgende x dv

  • 16 Februari 2015 - 01:24

    Ani:

    Jacomin

  • 16 Februari 2015 - 09:38

    Eefie:

    Hoi Jac,

    Leuk verhaal zeg. Leuk dat je geniet!!
    Kun je niet wat foto's sturen?
    We missen je wel hoor!!!!

    Doe rustig aan!

    Groetjes en een dikke poes van Eefie.

  • 02 Maart 2015 - 17:17

    Marielle Verkade:

    Wauw, vet gaaf! Ik wou dat ik ook in Afrika zat...

  • 25 Maart 2015 - 21:30

    Heleen:

    Oeeeeeh heerlijk!!! zo lekker zo lekker... en jaaa die shoppingmalls, daar kun je een vrouw wel in los laten;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacomien

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 7784

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 Februari 2015 - 13 Mei 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: